מזגן עילי או מזגן מיני מרכזי? מה יותר שווה ומה יותר חסכוני?

מזגן עילי או מזגן מיני מרכזי? מה יותר שווה ומה יותר חסכוני?

לא מעט אנשים אשר מעוניינים להתקין מזגן בביתם תוהים האם כדאי להם לבחור במזגן עילי בכל חדר או שמא כדאי להם לבחור במזגן מיני מרכזי לכל הבית. מדובר על שני סוגי מזגנים איכותיים, חדשניים ומעולים ועל כן, יש לבחון היטב איזה מזגן מתאים ביותר לצרכים שלכם וכן איזה מזגן חסכוני יותר ואיכותי יותר.

כיצד בוחרים?

בכדי שתוכלו לקבל את ההחלטה לגבי איזה סוג מזגן מתאים לכם ביותר, חשוב מאוד שתכירו את התכונות, היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי המזגנים הללו: מזגן עילי הוא מזגן המשמש בעיקר לחללים קטנים עד בינוניים כגון: חדרי מגורים, מטבח, סלון וחללי משרדים או עסקים קטנים. המזגן העילי מורכב משתי יחידות: יחידת המדחס והמעבה המותקנות מחוץ לבית ויחידת המאייד שמותקנת על הקיר בתוך החדר.

מזגן מיני מרכזי הוא מזגן שמתאים לדירת מגורים וגם לחללים גדולים מאוד. בניגון למזגן העילי שתי היחידות שלו מותקנות יחד מחוץ לחלל הבית והן מזרימות את האוויר הממוזג באמצעות תעלות שמנותבות מהמזגן לכל אחד מהחדרים בבית, עם פתחי יציאת אוויר לכל חדר או חלל.

מה יותר חסכוני?

כאשר מותקן מזגן עילי בכל חדר ניתן  להפעיל אותו לבד ולמזג רק את החדר הספציפי בלי קשר לשאר החדרים. לעומת זאת כאשר מפעילים את המזגן המיני מרכזי הוא ממזג באופן אוטומטי את כל חדרי וחללי הדירה כל הזמן. מזגן עילי לרוב  חוסך יותר כסף ממזגן מיני מרכזי וזאת בשל העובדה שהוא מאפשר להדליק את המזגן בכל חדר ספציפי שמעוניינים בו ולא בכל הבית בכל פעם שמעוניינים להדליק מזגן בחדר אחד. חשוב להתקין את המזגן בהתאם לצרכים שלכם, גודל הדירה ועוד.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כשפסח בפתח, האם אתם מוכנים עם מתנות?
חג הפסח ידוע בתור החג שמקבלים בו מתנות. כילדים, היינו מחכים כל השנה בשביל לקבל את המתנות השוות של חג...
קרא עוד »
מאי 05, 2019
איך יודעים שיש אבנים בכליות?
אבנים בכליות היא תופעה ידועה, בעיקר בקרב אנשים מבוגרים. מחלה זו מופיעה בגלל סיבות שונות וכדאי להכיר...
קרא עוד »
דצמ 14, 2021
תובנות פנימיות: פענוח התאמת קופות רושמות
האם אינך בטוח אם רישום קרן הוא הדרך הנכונה עבורך? הצטרפו אליי כשאנו בוחנים את הגורמים הקובעים את...
קרא עוד »
מרץ 14, 2024