מהי נהיגה בקלות ראש?

נהיגה בקלות ראש זו הגדרה משפטית המתייחסת למקרים בהם יש מי שמבצע שורה של פעולות שאותן ניתן להגדיר בתור 'נהיגה בקלות ראש'. זה יכול להיות מעבר בין נתיבים שלא לצורך, מעבר באור אדום, התעלמות מהוראות התנועה וכן הלאה. מדובר על מה שהוא מוגדר בחוק בתור התעלמות במכוון או כאשר מדובר על עבירה חוזרת. 

הרבה פעמים חסרה ההבנה של ההבדלים בין ביצוע עבירת תנועה אליה אפשר לקבל קנס או נקודות ובין נהיגה בקלות ראש שהיא באמת משהו שניתן לקבל עליו עונשים חמורים. ההבדל הוא בעיקר נובע ממקרים בהם ניתן להוכיח כי היה כאן נהג שפשוט התעלם מההוראות של אנשי כוחות הביטחון שחזרו על כך פעם או פעמיים שעל אותו אדם לנהוג בזהירות, מה שפשוט לא קרה בסופו של דבר. 

מה העונשים הצפויים

קנס כספי גבוה ובמקרים חמורים אותו נאשם עלול להסתכן בכשנתיים של מאסר בפועל. כמובן שלא מדובר על כל מקרה ומדובר על אירועים שיש בהם באמת הוכחות חד משמעיות לכך שהנהג עבר על החוק במודע פעם אחר פעם ופשוט זילזל בחוקי התנועה. 

למה חשוב כל כך להיעזר בעורך דין 

זה לא משנה מה עשיתם. מה שמשנה הוא שעל פי החוק הישראלי, מתוקף היותכם אזרחים שווי זכויות במדינה דמוקרטית, מגיעות לכם זכויות אלו ואחרות. התפקיד של עורך דין נהיגה בשכרות יהיה להציג את הסיפור בצורה אחרת ויותר מהכל, לתרגם אותו דרך השדה המשפטי. 

החיים הם לא תמיד שחור ולבן. אנחנו עלולים להיקלע לשורה של מצבים לא נעימים בגלל כל מיני גורמים. התפקיד של בית המשפט הוא להכריע מי אשם אבל באותה המידה מדובר על המקום בו ניתן להוכיח מי זכאי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צילומי הריון צנועים לנשים דתיות – זה אפשרי
האם צילומי הריון משתייכים באופן בלעדי למגזר החילוני? קחו רגע ותחשבו על זה בעצמכם. מה התמונה הראשונה...
קרא עוד »
אוג 12, 2020
תאילנד עם ילדים – תתכננו נכון
הדרך שבה מבוגרים חווים את תאילנד יכולה להיות דומה במקרים רבים לדרך שבה ילדים יכולים לחוות אותה. גם...
קרא עוד »
אפר 18, 2021
היתרונות המפתיעים של הרכבת פאזלים
הרכבת פאזלים, הנתפסת לרוב כבילוי פשוט, טומנת בחובה אינספור יתרונות שמרחיקים הרבה מעבר לשמחה שבהתאמת...
קרא עוד »
אפר 13, 2024