פיזיותרפיה לאחר אירוע מוחי

הרבה פעמים השאלה היא מדוע יש לבצע פיזיותרפיה לאחר אירוע מוחי? הרי אירוע מוחי נתפס הרבה פעמים בתור ירידה בתפקוד של המוח. הרבה פעמים יש מי שחושבים כי הדרך לשיקום היא דרך תרגול של המוח בעזרת כלים המשפרים את הקוגניציה. אבל האמת היא שהרבה פעמים פגיעה מוחית היא מה שפוגע גם בשרירים וגם באיברים השונים. המוח שלנו הוא למעשה מי שמפעיל את הגוף שלנו ומאפשר לו לבצע את מה שאנחנו יודעים שהוא יכול לבצע. אנחנו הרבה פעמים לא בהיכרח מודעים לכך, אבל המוח שלנו הוא למעשה מי שנותן לנו את ההוראות לבצע כל פעולה אותה אנחנו מבצעים. 

לאחר אירוע מוחי אנחנו נתקלים בכמה תופעות. הראשונה היא של איברים שנפגעו כתוצאה מהאירוע עצמו. זו יכולה להיות חבלה שהביאה לפגיעה וזו יכולה להיות ירידה באיכות הביצוע של האיבר כתוצאה מפגיעה של המוח באיזור האחראי על אותו האיבר. מהצד השני אנחנו יכולים לראות פגיעה שנוצרה כתוצאה מחוסר שימוש משתנה באיבר זה או אחר, שוב, כתוצאה מהפגיעה. פיזיותרפיה היא לעיתים עקב האירוע עצמו ולעיתים עקב ההשלכות שלו על הגוף. 

פיזיותרפיה עוזרת גם לאיבר וגם למוח

התפקיד של פיזיותרפיה בתהליך שיקום לאחר אירוע מוחי הוא כמו ללמד את הגוף מחדש. כאשר אנחנו למעשה מרגילים איבר כזה או אחר לבצע פעולה מסוימת בזכות חזרתיות הדרגתית. המטרה היא לאפשר לגוף להיזכר וכתוצאה מכך כמו להחזיר את המוח ולהזכיר לו מה כוללת הפעולה. יש מי שצריכים כמובן סיוע פשוט יותר ויש מי שהעבודה איתם לוקחת הרבה יותר זמן וכוללת צליחה של אתגרים לא פשוטים. 

חשוב לזכור כי כל אחד מיוחד וכל אחד מגיע עם נסיבות שונות לטיפול. התפקיד שלנו הוא לתת מענה מקצועי ולשפר ביצועים לאור מקרה ספציפי. 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אף סתום כרוני – מה עושים?
אף סתום כרוני – מה עושים? אף סתום כרוני הוא אף שמאותת שיש לגוף בעיה עם החלקיקים שמפרישים כזיהום...
קרא עוד »
פבר 26, 2021
איפה תוכלו להשיג יערת דבש
יערת דבש היא חומר טבעי ייחודי וטעים המיוצר על ידי דבורים. זהו מבנה המורכב מתאי משושה, אשר נוצרים על...
קרא עוד »
יול 28, 2023
כמה עולה שמאי מקרקעין?
שמאי מקרקעין משמש אנשים הרוצים להעריך את שווי הנכס לפני קנייה או מכירה. בעזרת הערכה זו ניתן להבין האם...
קרא עוד »
נוב 02, 2020