כושר לילדים – מומלץ או מיותר

ציוד לאומניות לחימה

 

בשנים האחרונות, אנחנו יכולים לקרוא לא מעט מאמרים וטקסטים שעוסקים בבעיה שהופכת להיות יותר ויותר משמעותית בעולם המערבי. ילדים ממעטים לעשות ספורט, ממעטים לבצע פעילות גופנית, במקום זה הם יושבים מול המסך, ובדרך כלל יש לכך גם השפעות פיזיות, שכן הם שוקלים יותר ממה שהם אמורים לשקול. הנתונים מראים שיש עלייה במספרים של ילדים ובני נוער שנמצאים תחת הגדרה של עודף משקל. לכך צריך להוסיף בעיות אחרות, חברתיות ושונות.

מצד שני, קיים ויכוח, כמעט עתיק יומין, בשאלה, האם אימון כושר לילדים הוא דבר טוב, מומלץ או מיותר. מהצד של המתנגדים, יש הסבורים שזה גם יכול לגרום להם נזק פיזי, וגם עולה טענה שהם יגיעו לכך בעצמם ואין צורך לאמן אותם או לספק להם אימונים כאלה. מהצד של התומכים לעומת זאת, עולה טענה, אם הילדים לא יתחילו בגיל צעיר לעשות כושר, הם לא יתחברו לזה בעתיד, ומבחינה פיזית ובריאותית זה יפגע בהם.

צריך לומר, המצב בו ילדים יושבים מול מסך במשך שעות, צופים בטלוויזיה או משחקים במחשב, הוא לא בריא. לא משנה איך מסתכלים על זה. לא בריא פיזית, לא בריא נפשית ולא בריא מבחינה חברתית. ילד צריך לשחק בחוץ, צריך להוציא את כל האנרגיות שלו בחוץ.

עכשיו, אנחנו לא חייבים בהכרח שהוא יעשה אימון כושר כפי שאנחנו רואים אותו, הוא יכול לשחק כדורסל, כדורגל,ללמוד אמנות לחימה מיוחדת ולרכוש ציוד לאומניות לחימה כמו MMA , לרכב על אופניים וכדומה. פעילויות כאלה גם יאפשרו לו לעבוד עם הגוף וגם יספקו לו חוויה, כיף.

אך אנחנו יכולים גם להציע לו לעשות כושר בדרכים קצת יותר "מסורתיות" אם אפשר לקרוא לזה כך. למשל, אנחנו יכולים לתת לו תרגילים שונים, עם ובלי מכשירים, ברמה בסיסית, תרגילים שגם יחזקו אותו וגם ישפרו את התנועתיות והגמישות שלו. אנחנו יכולים להרכיב שק איגרוף לילדים בבית ולהציע לו להתאמן עליו כמובן עם ציוד מתאים הכולל כפפות איגרוף, לצד אימונים אחרים שיעזרו לו "להוציא אגרסיות". כמו כן אנחנו יכולים לעשות אימוני ריצה קלילים. הכל בהתאמה לגיל וליכולות שלו. כך הוא יתחבר לעניין ובעתיד ירצה להמשיך בכך.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ייפוי כוח מתמשך באור יהודה
ייפוי  כוח מתמשך מיועד למצבים בהם האדם איננו בעל היכולת לקבל עבור עצמו החלטות בנושאים אישיים כמו...
קרא עוד »
מרץ 31, 2021
הכל על אופני איזון לילדים
אופני איזון לילדים, הם אופניים שנועדו ללמד ילדים קטנים ופעוטות ממש, לשלוט על האופניים ולשמור על שיווי...
קרא עוד »
אפר 17, 2021
שולחנות וכסאות פלסטיק ילדים – האם זה פוגע בבריאותם?
ריהוט שנועד לשימוש ילדים בגילאים שונים כולל פעוטות חייב להיות שימושי ובטיחותי. הוא מיוצר בעיקר משני...
קרא עוד »
ספט 13, 2021