סוגי תקלות במקררים

סוגי תקלות במקררים

המקרר מקרר את תכולתו בפעולה הדומה למזגן, בשני מוצרים אלו התקלות אינן שכיחות, לפחות לא בשנות חייהם הראשונות של המקררים אך יחד עם זאת ישנן כמה סוגי תקלות מקררים נפוצות. המקררים החדישים באים עם צג מחשב המאפשר לראות את סוג התקלה ולפרש את הקוד בספר ההפעלה, אך לעיתים גם צג זה תקול או שמדובר במקרר מסדרה ישנה יותר.

הצטברות קרח

כאשר ישנה כמות קטנה של קרח בתא ההקפאה של המקרר, זה טבעי ובסדר. כאשר הקרח מצטבר לכמויות גדולות זה נחשב לתקלה ובמקררים מסוימים זה יכול לגרום לרעש לא נעים מהמקרר. ישנן שתי דרכים עיקריות בהן מצטבר קרח בתא ההקפאה, אחת מהן הינה אי סגירת דלת המקפיא למשך זמן ממושך. ההתמודדות עם תקלה זו תהיה להוציא את כל למצרכים מהמקפיא ולנקות את הקרח או במידה ויש ברשותכם מקרר מדגם חדש יחסית, רוב הסיכויים שי לו מנגנון הפשרה אוטומטי ומדובר רק בלחיצת כפתור. הסיבה השנייה שגורמת למקפיא להצטברות קרח הינה תקלה מנגנון הוויסות וההפשרה של המקרר.

דליפת גז

כאמור, המקרר עובד בצורה הדומה לפעולת קירור המזגנים, על ידי קירור בגז. במידה ו נתקלתם במקרר שאורותיו פועלים ונראה שעובד אך את פעולת הקירור איננו עושה. ייתכן ומדובר באיבוד או דליפת גז. דליפת הגז יכולה להתפרס על פני זמן ארוך בו המקרר מאבד גז לאט ומקרר פחות ופחות. תקלה זו מצריכה הזמנת איש מקצוע לצורך מילוי הגז ולעיתים גם לצורך החלפת הצנרת. תוכלו להסתייע במומחים הנמצאים באתר http://tplus.co.il/.

נזילת מים

נזילת מים זוהי אחת התקלות הנפוצות במקררים. ברוב המקרים מדובר בתיקון פשוט יחסית בו צריך לשחרר סתימה קטנה בצנרת אך לעיתים מדובר בתקלות המצריכות תיקון עמוק יותר של טכנאי מקררים.

מקרר לא מווסת

מקררים עובדים בצורה כזו שכאשר טמפרטורת המקרר מגיעה למעלה הרצויה לצורך הקירור, המקרר מפסיק לעבוד ולקרר את תכולת המקרר. תקלה זו נובעת לרוב מתרמוסטט תקול המצריך החלפה או תיקון. כמו כן לתקלה זו ישנם כמה סוגי תקלות למקררים שכן לעיתים התקלה הינה הפוכה והמקרר מפסיק את פעולת הקירור לפני שהגיע לטמפרטורה הרצויה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך לבחור מעיל לנשים – המדריך המלא!
מה זה מעיל נשים ולמה הוא משמש ? למה צריך מעיל ואיזה מעיל יתאים לאישיות למבנה הגוף ולסגנון שלך ? מעיל...
קרא עוד »
נוב 15, 2022
משיט 30 – גם אתם יכולים להשיט יאכטה
בעבור רבים השטה של יאכטה זה חלום של ממש, אך הם אינם יודעים כי לעבור קורס שיאפשר להם לעשות זאת בפועל, זה...
קרא עוד »
אוג 09, 2021
האם יש כתמים שאי אפשר להוריד מהחלון
ניקוי חלונות זכוכית מהווה דבר חשוב מאוד בכל בית. כל אדם יודע שכאשר החלונות לא נקיים בצורה מספקת...
קרא עוד »
דצמ 07, 2021