עששת הבקבוק – מה זה ואיך מתגברים?

עששת הבקבוק

מזל טוב. השיניים רק צמחו לבייבי שלנו והן כבר רקובות, איך זה יכול להיות? למה זכינו לכל הטוב הזה? טוב נו, בא נתרכז בשאלה. ובכן – כן, זה יכול מאוד להיות. זאת עששת הילדות המוקדמת (ECC) ולא לחינם נקראה שמה בעבר "עששת הבקבוק".

עששת הבקבוק – מה זה ואיך מתגברים? |

עששת הילדות המוקדמת, היא מחלה כרונית, אולי הכי נפוצה בכל העולם. לא רק בזמנינו אלא גם בעבר ההיסטורי של הילדים. הנתונים בארץ מראים על שכיחות של כ – 50 אחוז, בילדים עד גיל 6 ושכיחות של 15 אחוז, בקרב ילדים מתחת לגיל 3.

תופעה זו מתרחשת כתוצאה משילוב של כמה גורמים: פחמימות שמצטברות על משטחי השיניים החיצוניים והפנימיים, הימצאות חיידקים שיכולים לפרק אותן, וכמובן איך לא, מחוסר צחצוח שיניים. 

האופן הבולט שממנו נבע השן הישן, הוא הרס נרחב של השיניים הקדמיות, הנקה או שתיית כל משקה שאינו מים כמו שתיה ממותקת וכו'. הם אלו הגורמים העיקריים לתופעה בגיל הינקות.

מדוע חשוב לצחצח שיניים |

צחצוח שיניים מבטיח את הסרת הפלאק מהם, שזהו הגורם לריקבון ולמחלות חניכיים, ומוודא מניעת הצטברות הפלאק על השיניים. האדם הממוצע אוכל כ 4 – 3 פעמים ביום. האוכל שאנו אוכלים, נלעס על ידי השיניים, ומעוכל באופן חלקי בפה ואז נבלע. 

שרידי מזון נשארים בפה ומצטברים על פני השיניים, הלשון, מתחת לחניכיים, בין השיניים ואפילו בחרירים על השיניים. החיידקים בפה פועלים, והופכים את שאריות המזון לחומר דביק המכונה פלאק. מזה נרצה להימנע ככל הניתן כי חומר זה מביא את החיידקים אל פינו.

איך למניעת עששת? |

כשאנחנו מצחצחים שיניים פעמים ביום, ולמוסיפים גם ניקוי בחוט דנטלי אחת ליום, דבר זה יכול לסייע למנוע עששת, שזו, עלולה להוביל לבעיות ולחורים בשיניים. מה שבסופו של דבר יכול להביא לאובדן השיניים. 

הצחצוח השיניים היומיומי, מסייע גם למניעת ריח רע מהפה, אשר עלול להרתיע את הסובבים אותנו, ולהקשות על פיתוח קשרים בינאישיים ובנוסף, לפגוע בהערכה העצמית ובביטחון העצמי

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול בחרדה חברתית
חרדה חברתית הינה מצב רגשי בו אדם חושש מאנשים ומתרחק מחברה. הוא לא מספיק מרגיש בטוח להשמיע את קולו ואת...
קרא עוד »
נוב 05, 2020
מדבקות קיר לחדרי שינה
מחפשים או מחפשות דרך טובה מאוד לעיצוב הבית? אפשר להשיג תוצאה מצוינת, עם מינימום מאמץ. כדאי להכיר דרך...
קרא עוד »
נוב 10, 2021
איך מכינים את הבית לקראת החורף?
עונת החורף היא תקופה שבה הבית שלך יכול להיות רגיש לקור וטיוטות. עם הכנה נכונה, תוכלו להגן על הבית שלכם...
קרא עוד »
מרץ 23, 2023