החשיבות של סירוס כלב

האם עדיין יש סיכוי לאלף כלב בוגר?

כלב היא חיית מחמד מאוד אהובה שעבורה הרבה מאוד משפחות מאמצות מבעות הוצאה כספית נדיבה לצד השקעה רבה של זמן ומאמץ כדי שהחיה תקבל את כל מה שהיא צריכה על מנת להיות מאושרת ובריאה. אחד מן הדברים אשר מסייע לכלב לחיות כמה שיותר שנים בצורה טובה הוא הפעולה של הסירוס אצל הזכר והעיקור אצל הנקבה. באופן די טבעי ישנם בעלי חיות אשר מתנגדים לכך, ורק לאחר שמכירים לעומק כזו חיה מבינים את ההשלכות החשובות של פעולה אחת לחיים שלמים של חיית המחמד.

יתרונות ברורים לסירוס כלבים

בעלי כלבים, בייחוד גברים בעלי נטייה ברורה להעדיף לא לבצע סירוס של הכלב שלהם, כי הם חשים כי זול התעללות בחיה שלא לצורך. אולם, אנשים אשר מכירים כלבים לעומק יודעים היטב עד כמה פעולה שכזו יכולה להיטיב לא רק עם החיה עצמה, אלא גם עם האנשים אשר נמצאים בסביבה שלה.

כאשר כלב מגיע אל גיל הבשלות המינית הוא מתחיל לחפש אחר נקבות כדי להתרבות באופן די טבעי איתן, אולם, מה שבעלי כלבים צריכים להבין הוא כי הכלב הזה הופך להיות תוקפני מן הרגיל ויחפש אחר דרך להשתחרר מהשרשרת ולצאת אל עבר שיטוטים אחר נקבה בתקופה של ייחום.

כל זה מביא אל אפשרות של פציעה אצל הכלב אם על ידי תאונה מחוץ לבית או על ידי קרב עם זכר אחר על הזכות להרביע נקבה בסביבה. מעבר לכך? הכלב הוא כלב שהסיכויים שלו לחלות במחלות שונות גדל בהרבה מזה שעבר סירוס. למידע נוסף מהמומחים בתחום היכנסו לאתר אנימל סנטר.

המועד המומלץ לניתוח סירוס

אז מתי בדיוק הכי מומלץ להגיע אל הווטרינר על מנת לבצע סירוס לכלב? יש ליצור קשר עם הווטרינר לגבי השאלה של זמן פנוי, ולגבי הגיל של הכלב ישנה עדיפות לביצוע הסירוס בגיל חצי שנה, ואם מדובר בכלב בוגר יותר אין כל בעיה לבצע את התהליך הזה גם אז. הפעולה של הסירוס היא מאוד מהירה וכמעט שאינה פולשנית בכלל, ועם ההדרכה של הווטרינר וההסבר לגבי אופן הטיפול בחיה לאחר התהליך מגלים עד כמה הכלב הופך להיות חיה יותר רגועה, עם האפשרות ליהנות מחיים משותפים למשך של תקופה הרבה יותר ארוכה. הכלב מתאושש במרבית המקרים לאחר יום בודד אחד, ועם פינת מנוחה שהוכנה עבורו מבעוד מועד בבית הוא יתאושש בצורה נוחה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפים שימושיים שיעזרו לכם לבחור מקום מושלם לחגיגות יום הולדת
עולם ימי ההולדת הוא עולם מרגש. זה הזמן שבו אנו חוגגים את חיי יקירינו ואת ההישגים שהם השיגו. אבל, זה גם...
קרא עוד »
יול 19, 2022
למה משמש חיסון פרוו
אימצתם כלב ואתם רוצים לתת לו את הטוב ביותר? אתם דואגים לו ורוצים לחסן אותו מפני כל מחלה אפשרית? אם כך,...
קרא עוד »
אוק 28, 2019
לחבק את המהות: כוחם של סיכומי ספרים וקריאה קבועה
במרדף אחר ידע וחוכמה, אנו נתקלים לעתים קרובות באתגר הזמן. סיכומי ספרים מתגלים כבעל ברית אסטרטגי,...
קרא עוד »
נוב 12, 2023