מדריך סוגי נחשים – כך תדעו מאיזה נחש להיזהר!

מדריך סוגי נחשים - כך תדעו מאיזה נחש להיזהר!

אימאל'ה נחש! זאת התגובה שרבים יבחרו בה ברגע שהם יבחינו בנחש סמוך לאזור המגורים שלהם או בטיול בטבע, בעוד שבישראל ישנם לא מעט נחשבים שנמצאים בסביבת המגורים ובסביבת הטבע, בעוד שחלקם ארסיים וחלקם פחות או בכלל לא מזיקים. אבל כיצד נדע לזהות את הסכנה שהיא קרבה?

לפני שנפרט אודות סוגי נחשבים ארסיים ולא ארסיים – חשוב להבין כי הנחש אינו רוצה להזיק לנו, הוא פוחד מאתנו ואם נניח לו, ונתרחק ממנו: סביר להניח שגם הוא יעשה את אותו הדבר והדברים יישארו בטוב.

אם יש לכם נחש בבית או בחצר, חשוב להתקשר באופן מידי ללוכד נחשים מקצועי כמו https://snaker.co.il/ וזאת ללא יצירת אינטראקציה עם הנחש, אלא שחשוב להתרחק במהירות מהמקום ולהרחיק ממנו גם אנשים אחרים ובעלי חיים.

אז אילו נחשים נחשבים לא ארסיים?

כדי שלא נרוץ לקרוא ללכוד נחשבים בכל התקלות עם נחש, חשוב בתחילה להכיר את סוגי הנחשים בישראל שאינם ארסיים כמו זעמן שחור, זעמן זיתני, זעמן מטבעות, זעמן דק, זעמן שחור בוגר, זעמן אוכפים, זעמן יפיפה, חנק משריץ, מטבעון מדבר, כרכן קרינים, נחש מים משובץ, נימון דק, ועוד. חשוב להתבונן במדריכי נחשים או באתרים של לוכדי נחשים כדי להכיר בכלליות לפחות את סוגי הנחשים שאינם ארסיים.

אילו נחשים נחשבים ארסיים?

לצד אלה שאינם מזיקים ישנם נחשים שכן כדאי להיזהר מהם כמו: פתן, אפעה , עכן חרטומים, עכן מקורנן, עכן קטן ועכן גדול, צבע מצוי וצפע ארץ ישראלי, ציפעון שחור, שפיפון הנגב, כמו גם שלל נחשים שחלקם ארסיים וחלקם תת ארסיים.

כיצד נזהה את הנחשים?

כאשר אתם פוגשים בנחש, מבט חטוף אחד בזוחל מספיק כדי לנסות לאפיין את אורכו, עוביו וצבעו. אם יש נחש בקרבת מקום, צרו קשר מיד עם לוכד נחשים ותארו לאיש המקצוע עד כמה שניתן את מראה הנחש.

כעת המתינו במקום מרוחק ללוכד הנחשים שיגיע במהירות ונסו להבין באמצעותו כיצד תוכלו להתמגן מנחשים בהמשך הדרך.

 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
קלנועית בימבה – לא רק למבוגרים
רוצים ליהנות מפתרון תחבורתי שיאפשר לכם להתנייד ממקום למקום בקלות ובתוך זמן קצר? כל אדם שרוצה לבחור...
קרא עוד »
מרץ 15, 2020
אירוע בוטיק – מהו ואיך לארגן אירוע בוטיק מכובד
אירוע בוטיק היינו אירוע מיוחד וייחודי, בו ניתנת תשומת לב מלאה לכל הפרטים הקטנים ביותר. המטרה היא...
קרא עוד »
יול 04, 2019
איך מלמדים פיזיקה לילדים
פיזיקה, אחד המקצועות שנחשב מבין הסבוכים והמאתגרים שיש עבור ילדים (וגם עבור מבוגרים) בעוד שאם ילד ניחן...
קרא עוד »
ינו 29, 2020