עבירות סמים בצבא – כל מה שרציתם לדעת

סמים בצבא

הצבא פוגש את החיילים כשהם בקצה גיל ההתבגרות, בשיאו של הרצון למרד, לבעוט במוסכמות ולנסות כל מה שנאסר עד גיל 18. ברגע שההורים מאבדים חזקה חוקית על הילד והוא אדון לעצמו, הוא מתגייס והופך לרשות הצבא. עבירות סמים בצבא נחשבות לחמורות יותר מאשר באזרחות.

סמים

סמים היא רעה חולה באופן כללי ובעוד שיש תנועה חזקה ללגליזציה של סמים קלים, מתחזקת הרצועה סביב עבירות סמים קשים. עבירות סמים בצבא נחשבות מהחמורות ביותר ועל חיילים חל איסור מוחלט על שימוש בסמים בלי הבדל בתפקיד שבו הם משרתים, היכן הם נמצאים והאם הם בחופשה. למרות זאת ישנו מספר עצום של תלונות הנפתחות נגד חיילים בגין שימוש בסמים.

מדוע הצבא מחמיר

באזרחות זאת עבירה חמורה הרי שבצבא, בין שהחייל משרת בתפקיד קרבי או עורפי, בין שבשטח או במשרד, להתנהלותו ומעשיו יש השפעה על אנשים אחרים, חיילים ואזרחים. סמים כאלה ואחרים משפיעים בצורות שונות ועלולים לשבש את אופן תפקודו של החייל ודרך קבלת ההחלטות, עד כדי השפעה על חייהם של אחרים.

מהחשד ועד להוכחות

כשמתעורר חשד נגד חייל בגין עבירות סמים בצבא חובה לדווח על כך למצ"ח. מרגע שנפתחת חקירה במצ"ח יש חשיבות גדולה להשתלשלות העניינים. סביר להניח שבחקירה יבקשו חוקרי מצ"ח מהחייל בדיקת שתן שבה אפשר יהיה לגלות עקבות סמים גם במרחק זמן מהשימוש.

זכותו של החייל לשמור על פרטיותו ולסרב לבדיקה. נגד סירוב החייל יוציאו חוקרי מצ"ח צו שיחייב את החייל לתת דגימת שתן. אם החייל יסרב גם לצו זה, הוא יעמוד לדין על כך. אם ימצאו סמים בבדיקת השתן של החייל הוא יעמוד לדין פלילי.

> למידע נוסף וייעוץ מקצועי בקרו באתר של עו"ד צבאי אבי פינרסקי!

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מתי שתלים דנטליים שנכשלו ייחשבו כרשלנות?
השתלים הדנטליים מה שמכונה בציבור הרחב 'השתלת שיניים' הם אחת המהפכות הגדולות בתחום רפואת השיניים, הם...
קרא עוד »
יונ 11, 2021
למה ללמוד שוק ההון
שוק ההון הוא שוק עולמי שבו נסחרים במניות, אגרות חוב וסוגים אחרים של ניירות ערך. בשוק ההון משקיעים...
קרא עוד »
נוב 16, 2022
אבי קמינסקי – כך אפשר לעשות שינוי במערכת החינוך
כולנו רוצים לחיות במדינה שבה מערכת החינוך מאפשרת לתלמידים לממש את הפוטנציאל שלהם, וכמובן שזה משהו...
קרא עוד »
יול 31, 2022