מתחתנים? איך לא ליפול בפח!

מתחתנים

לאחר תקופת חברות ממושכת, כאשר אתם מכירים כבר טוב טוב אחד את השני ויודעים הכול האחד על רעהו, הגיע הזמן לקבוע תאריך לחתונה. חשוב לדעת, כי גם לאחר תקופת חברות ארוכה אתם עלולים לגלות על בן הזוג דברים שלא ידעתם ולא הצלחתם לראות במשך כל התקופה.

לפני שקובעים חתונה, יש לוודא כי האדם אתו אתם מתחתנים הוא אדם ישר ואמין שניתן לסמוך עליו בעיניים עצומות, כזה שבחר את בן הזוג שלו בגלל מה שהוא ולא בגלל הכסף, המעמד וכיוצא באלו.

הסכם ממון לפני החתונה

אחד הדברים החשובים ביותר שכדאי לעשות לפני החתונה הוא הסכם ממון. כדאי לדעת כי גם במידה ולא נעים לכם להעלות את הנושא מכל סיבה שלא תהיה, כדאי להתגבר וכן לדבר על זה כדי למנוע בעיות מיותרות אם יקרה מצב ותיפרדו.

> קראו על הסכן ממון ירושלים

הסכם ממון לפני החתונה בא בעצם לוודא כי במקרה של גירושין, יקבל כל צד את החלק שלו בנכסים המשותפים. למרות העובדה שקיים חוק יחסי ממון שקובע בעניינים האלה, כדאי לכם לערוך הסכם ממון אזרחי ביניכם שבו יפורטו כל הנכסים שלכם וכיצד תתבצע החלוקה, מכיוון שלשון החוק היא יבשה למדי וההחלטה הסופית צריכה להתבצע על ידי שופט שלא בהכרח יתחשב בכל הדרישות של כל אחד מכם.

כיצד לערוך הסכם ממון?

הסכם ממון לאחר החתונה או לפניה בין בני זוג מהווה מסמך שהוא בעצם תוספת לחוק יחסי ממון בין בני זוג. בעוד שבחוק ישנם סעיפים יבשים שניתן לפרש אותם לכל מיני כיוונים, הרי שהסכם ממון מפרט בדיוק את כל הנכסים שלכם, מה שייך למי ואיך הם יתחלקו אם יגיע יום שלא תרצו יותר להיות יחד.

הסכם ממון באנגלית הוא אומנם מסמך אזרחי אך כדי לתת לו תוקף, עליכם להביא אותו בפני שופטו השופט הוא זה שצריך לאשר אותו ולתת לו תוקף משפטי וחוקי. כדי שההסכם יהיה מנוסח בלשון נכונה וחד משמעית וכדי למנוע תביעות משפטיות בנוגע אליו, יש להתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה שמתמחה גם בהסכמי ממון.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהי עבירות המתה
אחת העבירות החמורות ביותר בספר החוקים, היא עבירת המתה. רבים מכירים את העבירה הזאת בשמות יותר שכיחים,...
קרא עוד »
אוק 14, 2022
טסים ביחד לכבוד יום המשפחה
אצל לא מעט אנשים דבר כמו יום המשפחה זהו דבר בעל חשיבות עצומה בעבורכם ובעבור כל המשפחה שלהם. לאור זאת...
קרא עוד »
פבר 14, 2019
ריהוט לבניינים – ריהוט להמון בטעם טוב
כל סגנון הריהוט עבר לא מעט שינויים בשנים האחרונות בשל עליית המודעות והחשיבות שרבין נותנים למראהו...
קרא עוד »
מרץ 10, 2020