צחצוח שיניים לילדים – איך מלמדים

צחצוח שיניים לילדים

צחצוח שינים לילדים היא חוויה ראשונית ומהנה ביותר לילד שכן זו הפעם הראשונה שבה הילד יכול לצחצח שיניים כמו אבא ואמא וכמו אנשים גדולים. זה כמובן חינוך בפני עצמו ומלווה לפעמים בשאננות מצד הילד אך חשוב להרגילו לצחצוח מגיל קטן ביותר כדי להכניס לו את ההרגל הטוב הזה למשך חייו.

איך מלמדים ילדים לצחצח שיניים? 

לפי לימוד הצחצוח עצמו חשוב לדבר עם הילד על חשיבות צחצוח השיניים ועל מעלתה ותרומתה לשיניים נקיות וחזקות ומבריקות והכי חשוב שיהיו בריאות. בריאות השן צריכה להיות מוחדרת לילד כבר מגיל שהוא יודע להחזיק מברשת שיניים לבד בעצמו ולהעבירה בצורה שלא תפצע את פיו. 

חשוב מאוד לפני לימוד ההורים את הילדים לצחצח שיניים לעבור ביקור עם הילד אצל הרופא ולקבל טיפים רבים על סגנון צחצוח השיניים דווקא מרופא ומשייננית שמכירים את כל הפעולות היעילות והלא יעילות שבצחצוח השיניים.

למה חשוב לחנך כבר מגיל קטן לצחצוח שיניים? 

בגיל קטן הילד מקבל השראה ודוגמא למה זה בכלל צחצוח שיניים ומה החשיבות הגדולה בזה כדי לשמור על שיניו לאורך זמן רב. יש הורים שפחות מקפידים על העיניין הזה ובהגיע הילד לגיל גדול יותר והבעיות בשיניים מתחילות להשפיע על תפקודו מצטערים על שלא הרגילו את בנם לצחצח כבר בגיל קטן יותר לכן חשוב, גם אם קצת קשה לפעמים, לחנך את הילדים מגיל קטן לבריאות השיניים שלהם 

מדוע משתלם כלכלית ללמד את הילד לשמור על שיניו? 

כיום, בריאות השיניים אחרי גיל 18 עולות כסף רב ומשאבים שלא תמיד נמצא כדי לממן את השבר או הסתימה או העקירה והכתר של הילדים אך אם נשכיל ללמד את ילדינו שצחצוח שיניים הוא חלק מחייהם וחלק משגרת הבוקר והערב שלהם הרי שנחסוך המון כסף בעתיד על טיפול השיניים ובכך גם בריאות השן של הילד תהיה טובה וללא בעיות ונזקים וגם מבחינה כלכלית, נחסוך פשוט אלפי שקלים. 

טיפולי השיניים כיום הם חינם מגיל 3 עד גיל 18 אך חישבו על אחרי גיל זה וחסכו מבניכם כאבים מיותרים וכספים רבים.

אולי יעניין אותך גם ריח רע מפה אצל ילדים

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך תתרגלו מיינדפולנס עם הילדים
מיינדפולנס היא השיטה המובילה בעולם להפחתת לחצים ולשיפור איכות החיים שלנו ושל ילדינו. המשמעות היא...
קרא עוד »
אפר 29, 2019
ארון קודש קטן לבית
כולנו יודעים כי ארון קודש, מקומו בבית הכנסת. שם שומרים על ספרי התורה. ארונות הקודש בבתי הכנסת הם ברוב...
קרא עוד »
אפר 10, 2019
למי ניתן לפנות עבור כתיבת סמינריון בתשלום?
נדרשים לכתוב עבודת סמינריון וכרגע זו נראית כמו משימה בלתי אפשרית? אל תאשימו את עצמכם, החיים לא תמיד...
קרא עוד »
מאי 12, 2022