כך תגייסו עובדים בצורה הנכונה

גיוס עובדים להייטק

בין אם אתם עסק קטן או גדול, מגיע הרגע בתהליך הצמיחה העסקי שבו יש צורך בהעסקת עובדים נוספים. מהרגע שבו תפרסמו את מודעות הדרושים, יחלו לזרום לתיבת המייל שלכם לא מעט קורות חיים של מועמדים אופציונליים. כיצד ניתן לגייס את העובדים באופן נכון ומושכל? מדריך בנושא.

אפשרויות גיוס נרחבות

יש לא מעט דרכים לגייס עובדים, כשזה רלוונטי גם לגיוס עובדים עבור חנות קמעונאות, וגם עבור גיוס עובדים להייטק או לסטארט-אפ חדש. חשוב להבין שמדובר בתהליך מורכב, שכן אתם מעוניינים למצוא את העובד האידיאלי ביותר בעבורכם. לפיכך, יש להיעזר בכמה שיורת פלטפורמות, החל מחברות השמה, ועד לפרסום ברשתות החברתיות.

קורות חיים: לקרוא בין השורות

רוב המעסיקים יחפשו בקורות החיים את ניסיון העבר של המועמד, וזה בסדר, אבל כדי למצוא את העובד האולטימטיבי כדאי לקרוא בין השורות, ולנסות להבין מי האדם שעומד מאחורי המסמך, והאם תכונותיו יתאימו למשרה שאתם מאיישים.

מי קהל היעד שלכם?

לפזר מודעות דרושי באוויר, זה בסדר אבל לא תמיד יהיה אפקטיבי. חשוב להגדיר את התפקיד היטב, ולכתוב בדיוק מה אתם מצפים מהמועמדים שלכם. כמו כן, יש לציין את רוחב המשרה ואת צרכי המעסיק, ולו כדי שתקבלו לתיבת המייל שלכם רק פניות מתאימות. וותרו על סיסמאות שנשמעות טוב, והגדירו את התפקיד במילים נכונות שמשקפות את הלך הרוח במשרד.

ראיון עבודה ממוקד

חשוב שתגיעו לראיונות העבודה כשאתם ממוקדים ויודעים בדיוק מה לשאול ואילו נושאים להציף. עברו היטב על קורות החיים של המועמדים, והכינו שאלות אישיות לכל אחד בהתאם. כך או כך, מוטב לערוך ראיון טלפוני ראשוני, משום שזה יאפשר לכם לסנן את המועמדים ולבחון מי עשוי להתאים למשרה מבלי להטריח את המועמד להגיע עד אליכם.

שקיפות ועדכונים

התחלתם תהליך עם מועמד? הגיע אליכם מישהו לראיון עבודה? אל תשאירו אותו באוויר. היו שקופים ועדכנו אותו במתרחש, גם אם מדובר בתשובה שלילית.

תרצו להמשיך לשלב נוסף? אפשרו לעובד להגיע ליום להתנסות, ולו כדי שתוכלו לבחון את האינטראקציה שלו עם יתר העובדים בחברה – מה שיהווה קריטריון מצוין לסינון מועמדים. כמו כן, כדאי לבחון את רמת המוטיבציה של המועמד, ולראות אם מדובר במועמד בעל מוטיבציה גבוהה לעבודה.

 

בהצלחה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חשוב לשתף את מה שיושב עלייך אבל עם מי ואיפה?
שיתוף של הרגשות שלכם והדברים שעוברים עלינו בחיים זהו ללא ספק דברים חיוני מאוד אשר יכול להקל על הכאב...
קרא עוד »
פבר 14, 2019
האחים כל הזמן רבים? אולי הגיע הזמן לחוויה של שיתוף פעולה
כל הורה יודע שכבר בגיל קטן, הילדים לא תמיד מסתדרים ביניהם. כאשר יש כמה ילדים בבית, במיוחד אם הם בגילאים...
קרא עוד »
פבר 19, 2019
ככה תעודדו את הילדים לשטוף את הידיים
כמה פעמים אמרתם לו לרחוץ את הידיים? כמה פעמים ביום אפשר להזכיר את הפעולה המינימלית והבסיסית הזו? לא...
קרא עוד »
ינו 26, 2019